مرجع رسمی مقالات عطر

مقالات عطر

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین عطر زنانه

رایحه اختصاصی فصل تابستان چه خصوصیت‌هایی دارااست و چطور می بایست مصرف شود؟
در حالی که در گرم‌ترین روزهای سال به راز میبریم دمای بالای هوا و بوی عرق تن درین فصل رخداد آزاردهنده‌ای میباشد که می‌قدرت ایراد‌ساز باشد البته در صورتیکه در‌این فصل از بو مطلوب به کارگیری نمائید میتوانید تن خویش را خوشبو و تروتازه نگه دارید و از شدت گرما و آزار ناشی از آن بکاهید. ولی رایحه منحصربه‌فرد فصل تابستان چه خصوصیت‌هایی داراست و چطور بایستی از آن به کار گیری کنیم؟ نحوه درست به کار گیری از بو در فصل گرما و هنگامی که تعریق رطوبت هوا به بالاترین حد رسیده چه طور میباشد؟ در‌این نوشته‌ی‌علمی مخصوص از خبر نامه قرمز رنگ جواب این سوال‌ها را بخوانید تا بدانید بو منحصر به فرد فصل‌تابستان چه میباشد و چطور می بایست استعمال شود.

در فصل‌تابستان رایحه ملایم‌خیس گزینش فرمایید
بو منحصربه‌فرد فصل‌تابستان بایستی ملایم و سبک باشد یعنی عطرهایی که دربردارنده نت‌های ملایم و روزانه میباشند مثل عطر مرکبات و گل‌های معطر ولی سبک. مجموعاَ عطرهایی که برای به کارگیری روزانه پباده سازی گردیده‌اند در فصل‌تابستان قابل به کارگیری می باشند البته عطرهای سنگین که با اسم بو شب هم شناخته میشوند و دربردارنده عطر‌های سنگین مثل مشک و انبر می باشند برای به کار گیری در تابستان مطلوب نیستند و بر اثر گرما و رطوبت به راحتی تغییر تحول می‌نمایند.

می توانید از یکسری لایه رایحه به کار گیری نمائید
از آن جایی که شما در تابستان از عطرهای سبک و ملایم به کار گیری میکنید میتوانید به جای یک لایه بو از دو یا این که یک سری دسته بو سبک و ملایم با هم به کار گیری فرمائید. آری عطرها در کنار هم و در مخلوط با هم قابل به کار گیری میباشند و درصورتی که آنان را به صدق تعیین فرمائید ادغام خوشبویی به وجود خواهند آورد مثل مخلوط عطر یاسمن با بو رزماری، گل مریم یا این که لیمو.

از عطرهای برپایه خوراکی‌ها تحت عنوان رایحه منحصر فصل تابستان استعمال نمائید
بخش اعظمی از عطرها برپایه مواد خوراکی تنظیم می شوند مثل بو پرتقال، زنجیبل، دارچین، وانیل و ... که ذوق وسلیقه‌های مختلفی را دربرمی‌گیرند و بو منحصر به فرد فصل تابستان می تواند یک یا این که تعدادی عطر از این موسسه را مشتمل بر شود به عنوان مثال در حالتی‌که به عطر‌های خنک و ملایم عشق و علاقه دارید از بو پرتقال و لیمو و یا این که در حالتی‌که به بو‌های شرقی و چاشنی‌ای باب ذوق و سلیقه شماست از رایحه وانیل، دارچین، نعناع یا این که چای سبز به کار گیری نمائید.

بو اختصاصی فصل‌تابستان
در به کارگیری از بو زیاده‌روی نکنید
چندان اهمیت ندارد چقدر عرق کرده‌باشید یا قرار میباشد عرق فرمائید، استعمال زیاد از بو مشکلی را حل نخواهد کرد و شما بیش تر بوی گلشن‌های نو هرس گردیده را خواهید اعطا کرد. پس به جای دوش دریافت کردن با بو بهتر میباشد نخست به بهداشت فردی خویش رسیدگی کرده و تروتمیز گرمابه فرمایید و جامه‌های خویش را عوض نمایید بعد از آن از مقدار مقداری رایحه مطلوب فصل‌تابستان صرفا در یک یا این که دو نصیب از تن مثل مچ دست و گردن به کار گیری نمائید و به تن خویش بوی خوش و تازگی ببخشید. کارشناسان بو برای هر محل و موقعیتی در فصل‌تابستان عطر خاصی را توصیه کرده‌اند که‌این بو‌ها عبارتند از:

برای اداره و دفتر: رایحه شکوفه لیمو و وانیل
برای حاشیه دریا: اسپری نارگیل و نعناع
برای قرار در رستوران و کافی شاپ: بو مرکبات و بادام شیرین، گل سرخ و ترنج
گردش در خارج از خانه: بو کاج، چوب سدار، بلوط، پاتچولی و شکوفه پرتقال
برای ضیافت شبانه: عطر گل گرانیوم، ماندارین و عطرهای شرقی
رایحه منحصر فصل‌تابستان چه خصوصیت‌هایی دارااست؟
بو منحصر فصل‌تابستان برای آقایان
برخلاف آن چه که تصور میشود مرز خاصی برای عطرهای مردانه و زنانه نیست و چنانچه خانم‌ها بخواهند میتوانند از عطرهای مردانه استعمال نمایند و حتی آقایان هم می توانند از عطرهای زنانه منفعت بگیرند. ولی کولون‌ها کلاً تحت عنوان مدل عطرهای مردانه شناخته می گردند که با تن مردان هماهنگی بیشتری دارا هستند و کولون‌هایی که دربردارنده رایحه خس خس یا این که چوب سدار می‌باشند برای تابستان گزینش مطلوب‌خیس می باشند.
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین عطر زنانه
نکاتی در رابطه با بو و استعمال از آن :
بو چه‌طور ساخته میشود؟
بو آمیزه ای از روغن هایی اسانس , ترکیبات معطر و اثبات کننده و الکل میباشد. روغن های اسانسی از صریق تقطیر گلها و گیاهان علفها بدست می‌آیند. در صورتی‌که عصاره گیری از ططریق تقطیرمیسر نباشد به وسیله روغنهای دیدنی این عمل چهره می‌گیرد. مانند گل یاس . در عصاره گیری بوسیله روغن های دیدنی اصولا فعالیت استخراج و جداسازی روغن بدبو به وسیله الکل می‌باشد.
اشکال بو و خاصیت آن

همان گونه که درصد ترکیبات معطر کاهش یابد شدت و ارتفاع قدمت رایحه نیز کاهش می‌یابد.
ترکیبات بو به ترتیب تحت می‌باشد:
۱- عصاره بو: ۴۰-۳۰ درصد ترکیبات بو
۲- ۱۰-۲۰ درصد ترکیبات معطر((Eau de perfum))
۳- ۵- ۱۰ درصد ترکیبات معطر (( Eau toiletle))
۴- ۲-۳ درصد ترکیبات معطر((Eau de cologne))
ترکیبات آب و الکل تحت عنوان حلال مواد معطر بکار می رود. در کار گرمای تن سبب ساز می‌گردد تا حلال تخت‌گاز تبخیر گردیده و رایحه بر روی پوست باقی بماند بتدریج طی یک‌سری ساعت تبخیرگردد.
۱- بو اول: عطر ای که پس ازچند دقیقه از به کار گیری بو حس گردد. بو اول به عبارتی شم نخستین از بوی بو میباشد. به همین خیال در فروش رایحه تاثیر به سزایی داراست. بو اینمرحله جدید و تند می‌باشد ترکیباتی که در‌این مرحله دخیل می باشند بوی تند می باشدو شدیدا گریز می باشدو با گاز تبخیر می‌گردد.
۲- عطر ثانویه: عطر ثانوی بو زمانیکه بو ابتدایی از در بین می رود آشکار میشود.
عطر ثانوی بدنه اصلی بو تشکیل می‌دهد و تحت عنوان ملایم کننده بوی تند اول به عمل می رود و این مرحله چیزی حدود ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت پس از به کارگیری بو حس می شود.
۳- بو آخرین: رایح رایحه را هنگامی که عطر نخستین و ثانوی از فی مابین می رود دربرگیرنده می‌شود.
ترکیبات این تیم معمولا اثبات کننده می‌باشند. بو این مرحله پیشین از ۳۰ دقیقه بعداز استفاده بو شم نخواهد شد.
عطرها از چه چیزهایی صحیح میشوندگیاهان تحت عنوان مرجع اصلی ایجاد روغنهای اساسی و ترکیبات معطر به شمار میایند گیاهان این ترکیبات را به خیال و خاطر محافضت از حیوان ها گیاه خور و همچین جذب حشره‌ها گرده افشان تولیدمی نمایند.
۱- گلها : وسیع ترین مرجع مواد معطر هستند که دربرگیرنده گلهای سرخ و مریم و میخک و یاس و ابریشم می باشند.
۲- برگها: برگهای نعناع هندی و بنفشه و رزماری و مرکبات و گوجه خارجی
۳- ریشه و ساقه های زیرزمینی : ریشه درخت جوز و زنجیل.
۴- دانه ها: دانه های گشنیز و زیره و کاکائو و هل و بادیان
۵- میوه ها : تمشک و توت خارجی و سیب و مرکبات و وانیل و فلفل شیرین
۶- روغن چوب: چوب درختان سرو و عرعر و کاج و صنوبر
۷- پوست درختان: درخت نعناع
۸- صمغ: صمغ بوته کندر و درخت گل حنا و کاج و صنوبر
منابع حیوانی
۱- مشک : از انبان آهوی آسیایی گرفته می‌گردد.
۲- کاستوریوم : از انبان سگ آبی‌رنگ آمریکای شمالی به دست میاید.
۳- عنبر سائل : ماده چربی ماندی که از نهنگ عنبر صحیح می فایده.
۴- عسل: از کندوی عسل به دست میاید.
منابع تصنعی


 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

 بهترین عطر زنانه

به هر نانوذره‌ ای که دارنده یک پوسته و یک خلأ جهت قرار دادن مواد متبوع در باطن آن باشد نانوکپسول گفته می ‌شود. نانوکپسول ‌ها می ‌توانند در قرار دادن مایعات در محیط‌ های نانومتری، بسته‌ بندی نانوذرات، دوری از تماس مخلوط‌ های فعال شیمیایی با بافت ‌های داخلی تن، تولید حفظ محیطی و سازش با مواد دیگر و سهل کردن عمل با نانو مواد کاربرد داشته باشند. گونه های گوناگونی از نانوکپسول‌ ها وجود دارا‌هستند که پر اسم و رسم ‌ترین آن‌ ها نانوکپسول‌ های امولسیونی و نانوکپسول ‌های پلیمری میباشند. نانوکپسول ‌های امولسیونی از مولکول‌ های سورفکتانت، مانند فسفولیپید ها که از یک طرف آب دوست و از طرف دیگر آبگریز میباشند، تشکیل می ‌شوند. برای تولید نانوکپسول ‌های پلیمری از پلیمرها به کار گیری می ‌شود. روند اصلی ایجاد این نانوکپسول‌ ها پلیمریزاسیون امولسیونی میباشد. نانوکپسول‌ های پلیمری، برخلاف نانوکپسول‌ های امولسیونی، با پیوندهای کووالانسی قدرتمندی به یکدیگر می‌ چسبند و از استحکام خاصی برخوردارند. نانوکپسول‌ ها به ‌باعث گستردگی کاربردهایشان توسعه و گسترش متعددی پیدا کرده ‌اند. از نانوکپسول ‌های امولسیونی می ‌قدرت به ‌طور گسترده در صنعت های آرایشی، دارورسانی، و برای رهایش در دست گرفتن‌ گردیده و تاخیری بو، ادکلن، و آفت‌ کش‌ ها استفاده نمود.

تولید رایحه توسط نانو کپسول
انگیزه
انگیزه علم آموزان از این پژوهش ایجاد رایحه توسط نانو کپسول بود.

طریق
پژوهش حاضر از نگاه انگیزه کاربردی و از نگاه طریق از گونه پژوهش های آزمایشی بود. در پژوهش حاضر نخست 50 سی سی محلول گلاب خالص در دی کلرو متان تهیه و تنظیم شد. بعد 5/12 سی سی Span باطن این محلول به وسیله همورژنایزر با به دور 13000 به طور امولسیون گردیده در آمد که‌این امولسیون آب در روغن میباشد. بعد امولسیون نخستین به آرامی در 100 سی سی محلول (پی او ای) با غظلت های معین و در دورهای گوناگون همزن مغناطیسی بیشتر گردیده که در غایت یک امولسیون ثانویه که دارنده ساختار آب در روغن در آب میباشد، تهیه و تنظیم شد. علم آموزان در مرحله آن گاه PVA را به آن افزودند. آن‌گاه محلول آخرین به بازه 2 ساعت در دمای 42 مرتبه سانتی گراد (دمای جوش دی کلرمتان) حرارت داده شد تا قطرات گلاب ته نشین شود و کپسول ها به دست آیند.

مهارت های کسب گردیده
1. شناخت با روش انجام عمل گروهی
2. شناخت با طرق کاوش در وب
3. شناخت با طریق انجام پژوهش و تایپ کردن نوشته‌ی‌علمی
4. شناخت با شیوه ارائه گزارش تلاش
5. شناخت با طریق ایده یابی (توفان مغزی)
6. شناخت با مهارت کاربرد ابزار و وسایل موردنیاز
7. شناخت با پروپوزال نویسی
8. شناخت با طرز انجام آزمایشقاله می‌توانید دستکاری فرمائید، برای به کارگیری اضافه لطفا به بخش افزایش مراجعه کنید.

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین عطر زنانه
سالهای متعددی میباشد که عطرها نقش بسیار مهمی در معاش آدم بازی می کنند. عطرها خیر تنها در موضع اودکلن یا این که پرفیوم ها که تحت عنوان متبرک کننده های گوشه و کنار از قرنها پیش در معابد و مرکزها مذهبی و مهم آیتم به کارگیری قرار میگرفته اند. مصریان باستان برای عبادت خدایان خویش چوب های خوش عطر می سوزاندند و ایرانیان از گلاب برای شستشوی مکان های پرستش به کارگیری می‌کرده اند. درپی در خصوص مواد تشکیل دهنده عطرها مشاجره میکنیم و شما‌را با آنها آشنا میکنیم.

در اکثری از فرهنگ و تمدن های دیرین مثل چین، هند، جمهوری اسلامی ایران و مصر مردم از گلاب، مشک و عنبر برای خوشبو کردن بدن خویش به کار گیری میکرده اند. البته مخلوط موادسازنده خوش عطر با هم و تجمیع آن‌ها در یک شیشه و تبدیل آن‌ها به اودکلن رویدادی میباشد که از قرن هجدهم میلادی ابتدا و به مرور عصر شدت و اقتدار گرفته میباشد. اما در قرن هفدهم میلادی به کار گیری از عطرها در اروپا و بوسیله احاطه و حتی مردم معمولی مقدمه گردیده بود و در سال ۱۶۵۶ میلادی اولی صنف سازندگان رایحه در مرزو بوم فرانسه ساخته شده میباشد. هنوز هم فرانسه یک کدام از پیشروترین کشورها در رفتار بو های نو و ساخت بو و اودکلن های مرغوب و اصیل در عالم میباشد.

ولی شاید دیدنی باشد که در امر روند ساخت رایحه و مواد تشکیل دهنده عطرها اطلاعاتی داشته باشید. این که به غیر از مواد خوشبو کننده چه عناصری میباشد که در کلیه ی عطرها آیتم به کار گیری قرار میگیرد؟ چه عواملی موجب پخش کنندگی عطر و ماندگاری آن میگردد؟ و به کار گیری از کدام مواد میباشد که ممکن میباشد موجب تولید آلرژی یا این که برخورد های پوستی یا این که تنفسی در عطرها شود؟

جشن و پای کوبی سال نو میلادی و دانستنی های جالب آنمشاهده
سه بخش اصلی مواد تشکیل دهنده عطرها
مطرح ترین مواد تشکیل دهنده عطرها

تمام عطرها از سه مواد تشکیل دهنده عطرها درست شده اند که تفاوت در واحد سنجش غلظت و حجم آیتم به کارگیری ی آنان در یک ادغام می تواند عطرهای مختلفی با درجات گوناگونی از کیفیت و ماندگاری ایجاد نماید.

بخش نخستین مواد تشکیل دهنده عطرها :

او‌لین بخش هر رایحه تاپ نوت یا این که TOP Note اسم دارااست. تاپ نوت در واقعیت ماده ای خوشبو و مؤثر میباشد که وسیع ترین بخش بو ی یک بو بوده و در اولی واکنش با بو ی یک اودکلن به مشام میرسد. تاپ نوت در واقعیت فرارترین و بارزترین بخش بوی هر رایحه یا این که اودکلن میباشد.

بخش دوم مواد تشکیل دهنده عطرها:

بخش دوم رایحه ها میدل نوت یا این که Middle Note اسم داراست. این بخش از یک عطر در واقعیت مطرح ترین تکمیل کننده تاپ نوت میباشد. میدل نوت یا این که نوت میانی از نگاه ماندگاری از تاپ نوت پرقدرت خیس میباشد و معمولاً از عطر ی گل هایی همچون یاس یا این که بنفشه برای آن استعمال می‌شود.

بخش سوم مواد تشکیل دهنده عطرها :

نوت نهایی یا این که End Note اسم این بخش از یک رایحه میباشد. نت نهایی عطر میباشد که برای به مشام وصال و شم شدن عصر بیشتری را صرف میکند و از نظرماندگاری لبریز اقتدار ترین بخش یک عطر میباشد. در عطرهای مرغوب و کیفیت بالا که در اولِ اسپری شدن یک بو دارا هستند و پس از سپری شد سه عدد پنج ساعت تغییر تحول بو می دهند، آنچه در آخر این مقطع دوره به مشام می‌رسد در واقعیت عطر ی نت نهایی اودکلن میباشد.

شایسته ترین عطرهای گل سال 2017 برای عروس های بهاریمشاهده
بزرگترین مواد تشکیل دهنده عطرها
تا قبل از این، نزدیک به صد سال پیش، همگی ی مواد به فعالیت رفته در عطرها مواد طبیعی بودند. موادی مانند مشک، عنبر، چوب دمپایی، عصاره گل ها و روغن های یگانه. البته اینک بسیاری از مواد تشکیل دهنده ی عطرها موادی شیمیایی می باشند که در وضعیت آزمایشگاهی ایجاد میگردند.

البته دیدنی میباشد بدانید که یکی مشهورترین و مؤثرترین موادی که در ایجاد عطرها به فعالیت می‌رود از تن حیوانی به اسم سیویت استخراج میشود که به آن سیوتون گفته میگردد. این حیوان که از گونه های گربه سانان میباشد در آفریقای جنوبی و اتیوپی معاش می‌نماید و به جهت موثر و موثربودن ماده ای که از بدن وی استخراج میگردد حیوان بسیار گرانبها و حفاظت گردیده ای میباشد.

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین عطر زنانه
درین مقاله از ارشاکو خصوصیت های یک بو خوب و هم چنین طرز ی به کار گیری و مراقبت صحیح از آن را خواهید دانست. با ارشاکو همپا باشید. . .

در این مکان وب سایت ارشاکو نکته های جذاب و مفیدی را درباره‌ی خصوصیت های یک رایحه خوب، به کارگیری ی درست از بو و هم چنین شیوه تشخیص بو اصل و تقلبی، برای شما می‌گوید و امیدوار میباشد که برای تان اثرگذار و کاربردی باشد.

شما می‌توانید برای خرید رایحه متبوع خویش بر روی لینک و پیوند تحت کلیک نمائید :

بو چه میباشد؟
عطرها از ۷۸ تا ۹۵ درصد الکل طبیعی به علاوه ی اسانس‌های روغنی ساخته میگردند. این‌که در هر عطری ترازو اسانس روغنی به‌فعالیت رفته چه قدر باشد، اسامی مختلفی به عطرها می دهد که خوب میباشد شما هم با آنها آشنا گردید تا موقع خرید گزینش ظریف‌تری داشته باشید.

پرفیوم‌ها : پرفیوم‌ها شایسته ترین و بادوام‌ترین گونه بو‌ها با ۲۲ درصد اسانس روغنی میباشند.

ادو پرفیوم‌ها : بعداز پرفیوم‌ها، ادوپرفیوم‌ها قرار می گیرند. این مجموعه با داشتن ۱۵ تا ۲۲ درصد روغن‌های معطر، درجه ی دوم را به‌دست میاورند.

ادوتویلت‌ها : این جور ۸ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی دارا‌هستند.

ادکلن‌ها : که برای مردان استعمال میشود، فقط حدود ۴ درصد روغن دارا هستند.

ادوفرش‌ها : ولی رقیق‌ترین عطرها اصطلاحا ادوفرش نامیده میشوند که ۳ درصد اسانس روغنی دارا هستند و به عمل آن‌هایی میایند که دل‌شان می خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد. هر چه قدر ترازو اسانس روغنی یک رایحه بیشتر باشد، قیمتش هم بیشتر و ماندگاری‌اش زیادتر خواهد بود.برای همین با دقت به به کارگیری‌ای که از عطرتان می کنید یکی گونه‌های بالا را تعیین نمائید. معمولا برای ضیافت‌ها جور اولیه و دوم آیتم‌های بسیار قابل قبولی می‌باشند، به‌خصوص آن‌هایی که دوست ندارند عطرشان را به یار‌شان ببرند و مجددا تجدیدش نمایند. برای به کارگیری‌های روزانه و دور و بر‌های کاری، از ادوتویلت‌ها و ادوفرش‌ها به کارگیری فرمایید که بو‌های رقیق و ملایمی دارا هستند. امروزه ادوپرفیوم‌ها و ادوتویلت‌ها، بیش ترین ایجاد خودشان را دارا هستند. زیرا انسان‌های مدرن بیشتراز هر چیزی خواهان ماندگاری می باشند و هردو این مورد ها ماندگاری نسبتا بالایی دارا هستند.

رایحه خوب
ادکلن با دوام


مراقبت بو

پس از به کارگیری رایحه، از سفت مسدود شدن درش مطمئن گردید. شیشه ی عطرها را در جاهای گرم یا این که در معرض نور و روشنایی خورشید قرار ندهید. این فعالیت سبب از در میان رفتن بخش متعددی از بوی بو و در عین حالا تیره شدنش می شود. به همین خیال و خاطر میباشد که خیلی از ساخت‌کنندگان عطرها، شیشه‌های تیره یا این که مات را برای عطرشان گزینش می نمایند.

همت فرمایید عطری را تعیین نمائید که انگار برای شما تاسیس شده است. عطری که با آن حس راحتی فرمایید. به‌این‌که‌این بو روی تن فلان دوست یا این که آشنا خوش بوست، اکتفا نکنید. عطرها را بی تردید بایستی روی تن خودتان آزمون نمائید. پوست هر کسی، ترازو کم آب یا این که چرب بودنش و حتی بو فردی هر شخصی با بقیه افراد مختلف میباشد. زمانی برای خرید رایحه به فروشگاهی میروید، آن رایحه را روی تن‌تان اسپری نمائید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. معمولا بعداز ۱۰دقیقه عطرها خودشان را نشان میدهند و می توانید تشخیص بدهید برای شما مطلوب میباشند یا این که خیر، ولی میباشند عطرهایی که در یک ساعت اولیه چندان دوست داشتنی به‌حیث نمی رسند و نو بعداز سپری شد یک ساعت خودی نشان میدهند. همت فرمائید برای خرید بو به هیچ وجه و به هیچ وجه شتاب نکنید. اعتقاد و باور نمائید بشر لباسی با پارچه چغل را شل‌خیس از بو نامناسب تحمل می‌نماید!

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین عطر زنانه
استعمال از بوی خوش، سنت پیامبر بخشندگی‌هاست و از طرفی در دنیای امروزی مدرن، یک کدام از نیازهای روزانه میباشد.


ادکلن، اسپری و اشکال محصول ها خوشبو کننده، در سبد خرید هر اهل ایران خوش ذوق وسلیقه موجود هست، البته با دقت به ارزش زیاد هر بطری اصل آن، خط مش کارهایی برای به کار گیری‌ی طولانی تر و باصرفه‌ی این متاع موجود هست که میتوانید از آن به کار گیری فرمائید.

۱. هنگام آزمون کردن رایحه برای خرید، آن را روی پوست یا این که خرقه خویش زده و روستا دقیقه طاقت نمائید آن گاه آن را استشمام نمایید تا بوی حقیقی و واقعی و بو اصلی رایحه را شم فرمائید.

۲. شیشه رایحه را در محل گرم و همینطور تحت روشنایی آفتاب قرار ندهید. زیرا تابش آفتاب و گرم شدن سبب تغییر‌و تحول عطر می شود. بهتر میباشد آن را در باکس و در محلی خنک و بدون‌نور مراقبت فرمائید.

۳. شایسته ترین رایحه‌ها هم تمام روز را دوام نمی‌آورند و بایستی هر سه عدد چهار ساعت یکبار تجدید شوند.

۴. بهتر میباشد عطری که در روز استعمال میکنید با عطری که در شب به کارگیری می کنید گوناگون باشد.

۵. پوست چرب زمان بیشتری بو را نگه می دارد، قبلی از اسپری کردن رایحه روی نصیب‌های نبض دارتان وازلین بمالید.

۶. در شرایطی که می خواهید ماندگاری عطرتان بیش تر شود. آنان را در خزینه یا این که توالت یا این که جای گرم محافظت نکنید. گرما، رطوبت و نوروفروغ موجب شکسته شدن مولکول‌های رایحه و نادر شدن کیفیت و ماندگاری آن می گردد. در قبال آنان‌را در جای خنک و کم آب مثل میز آرایش و پیرایش خویش مراقبت فرمایید.

۷. بعداز اسپری کردن رایحه روی مچتان آن را‌خیس نکنید. در صورتی مچ‌ها را بهم بمالید موجب از میان رفتن سریع‌خیس بو و تبخیر آن می‌گردد.
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین عطر زنانه

آروماتراپی یا این که عطر درمانی از دو واژه و کلمه‌ی آروما در معنای بوی خوش و تراپی به معنای معالجه، ساخته شده میباشد. استعمال از عطر‌ها و روغن‌های مختص چهت نیل به یک میل فیزیکی یا این که تولید یک وضعیت خوب احساساتی و دیوانه یا این که یاری به معالجه برخی بیماری‌ها را بو درمانی می گویند.
برگزیدگان ها: آروماتراپی یا این که بو درمانی از دو کلمه و واژه‌ی آروما در معنای بوی خوش و تراپی به معنای معالجه، درست شده میباشد. به کارگیری از عطر‌ها و روغن‌های یگانه چهت نیل به یک میل فیزیکی یا این که ساخت یک وضعیت خوب رمانتیک و خل وچل یا این که یاری به معالجه برخی بیماری‌ها را بو درمانی میگویند. بو درمانی شاخه‌ای از طب گیاهی میباشد که در آن از برخی روغن‌های گیاهی توسط‌ی استنشاق یا این که ماساژ به کارگیری می شود.

طبق پژوهش ها صورت گرفته، اسانس‌های معطر میتوانند ازطریق بویایی مفید باشند. همینطور مالش آن ها بر روی پوست نیز از طریق‌های قابل اعتماد معالجه میباشد. چون مولکول‌های این مواد با ماساژ به راحتی میتوانند جذب پوست و درنتیجه جذب گردش خون شوند و سود‌ی کارسازی بدهند.

این روغن‌ها و اسانس‌ها گیرنده‌های عصبی شم بویایی را تحریک مینمایند و درواقع دستگاه بویایی به راس در دست گرفتن هیجان، خاطر و احساسات جنسی متصل میباشد و در در دست گرفتن ضربان قلب، فشار خون، استرس، تنفس، تعادل هورمون ها، احساسات و اخلاق و رفتار و خو دخالت دارااست. در غایت این پیغام‌های اخذ گردیده بوسیله مغز بر جسم و روح بشر تاثیر میگذارد و منجر کاهش استرس و اشتباهات روحی کم عقل، رفع درد‌های عضلانی، برطرف کردن اختلالات گوارشی و بی خوابی و اکثری مورد ها دیگر می شود.

در بو درمانی معمولا از ادغام عصاره‌ی یک‌سری گیاه استعمال می گردد و به این صورت تاثیر بیشتری میگذارد. ولی شما بایستی برای ادغام عصاره‌ها علم کافی داشته باشید. چون چنانچه رمز خویش چند روغن را باهم مخلوط فرمائید ممکن میباشد ناخواسته یک ادغام سمی صحیح فرمائید. به همین برهان بهتر میباشد گذشته از استعمال با متخصصین در این مورد مشاوره نمائید و از عصاره‌ی رقیق گردیده‌ی گیاهان استعمال نمائید تا عوارضی بدنبال نداشته باشد.

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین عطر زنانه
تفاوت بو و ادکلن در بین اکثری ار اشخاص غیر قابل فهم میباشد و فارغ از دور اندیشی از آنان، از این دو واژه و کلمه برای خرید به کارگیری می‌کنند. بعضا از اشخاص، تفاوت رایحه و ادکلن را درین دانسته که رایحه را وابسته به خانم ها و ادکلن را اختصاصی آقایان می‌دانند. در واقع مردم به اسانس های جانور باطن شیشه ها رایحه گفته و به عطرهای مارک با شیشه های قشنگ و باکس های نفیس ادکلن میگویند. اسانس ها می بایست از رایحه و ادکلن به طور کامل غیروابسته شوند. در شرایط کلی به عطرهایی که حالتی روغنی داشته و باطن شیشه ها مالامال میگردند، اسانس گفته می گردد.


رایحه Perfume
به همه عطرها به جز اسانس ها در کشور‌ایران رایحه گفته می‌گردد. پس در‌صورتی‌که که میخواهید عطری خرید فرمائید مراد شما اسانس نخواهد بود، پس در واقع شما در ادامه رایحه میباشید و بایستی از واژه رایحه برای خریدتان استعمال نمائید.

تفاوت رایحه و ادکلن
اکثر وقت ها مردم می‌دانند که عطرها از ترکیبات اسانس مواد نپخته (گیاهان، مشک و …) و آب و الکل تشکیل‌شده اند. تفاوت رایحه و ادکلن در واحد سنجش اسانس، به عمل رفته در آب و الکل داخل یک بو میباشد.


تفاوت دیگر بو و ادکلن در ماندگاری آن میباشد. در شرایطی که که واحد سنجش اسانس به فعالیت رفته در بو اضافه باشد این بو دوام و ماندگاری بالاتری داراست. واژه و کلمه ی بو یا این که به عبارتی Perfume حدود 15 تا 25 درصد اسانس در آن به فعالیت رفته میباشد که ماندگاری نسبتا خیر و خوبی دارااست، و ادکلن یا این که به عبارتی Eau de cologne حدود 2 تا 5 درصد اسانس در آن به عمل رفته میباشد و ماندگاری بسیار پایینی دارااست.
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بو چه می باشد؟

بهترین عطر زنانه
بو چه می باشد؟
میشود دوستان خوب

با دقت به اینکه خیلی از اشخاص با جور و ساختار رایحه شناخت ندارند، در‌این نوشته‌ی علمی همت خوا هیم کرد تا راجع به آنها با شما سخن کنیم و بگوییم که بو چه چیزی است ، در واقع می‌خواهیم در‌این نوشته ی علمی عطرها را بشناسیم.

عطرها از بخش‌های متعدد مواد طبیعی و تصنعی و مصنوعی مانند مواد گیاهی و یا این که جانوری ساخته شده‌اند. در بخش گیاهی این نصیب‌ها دربرگیرنده گل، برگ، تنه، ریشه، ساقه، میوه، دانه و … می باشند. از گیاهانی که در صنعت عطرسازی کاربرد فراوانی دارا هستند می‌قدرت به ترنج (برگاموت)، هل، سدر، یاسمن، زنبق زردرنگ و … اسم پیروزی. گیاهانی که بیشترین اهمیت را در عطرسازی دارا هستند با دقت به قسمتی که آیتم به کارگیری قرار می گیرد دربرگیرنده روغن طبیعی رز، عصاره یاسمن و گل‌های پرتقال اشاره نمود.

مهم‌ترین لحظات شم کردن رایحه


عطرها دارنده تفاوت‌های متعددی با یکدیگر می باشند. در موقعیت کلی، هر رایحه از سه جزء جداگانه (نوت Note) تشکیل یافته میباشد. او‌لین جزء، نوت اول یا این که آغازین (Top Note) بو می باشد. در نوت آغازین معمولاً از فرّارترین ماده که معلوم‌ترین عطر را دارا است به کارگیری میشود، این نوت در ساخت بو کاربرد فراوانی دارااست به دلیل آن که اثر آن که اولی حسی میباشد که فرد در اولی عکس العمل با آن بو فیس میگیرد و معمولاً بعداز یک‌سری دقیقه انتها می‌پذیرد. توانمندی این اثر می تواند منجر جذب اضافه مشتری شود. عطر این مرحله جدید و تند بوده و ترکیباتی که درین مرحله دخیل می باشند دارنده بوی تند می باشند، شدیداً گریزو فرار بوده و با‌گاز تبخیر می‌گردد.


اثر بعدی اثر اصلی بو یا این که به عبارتی اثر ثانویه میباشد. به عبارتی حسی که شما بعداز بوکردن پوست آغشته به رایحه بعداز ده عدد پانزده دقیقه حس میکنید. در واقع وقتی که بو نخستین از در میان می‌رود، این اثر آشکار می گردد. به‌این مرحله، مرحله میانی (Middle Note) نیز گفته می‌گردد. این اثر معدود فرَار میباشد و عموماً عصاره یک گل (بنفشه، رز، یاس و …) میباشد. این عطر بدنه اصلی بو را تشکیل میدهد و نقش ملایم کننده بو تند (اثر نخستین) را بر عهده داراست.

اثر یا این که مرحله نهایی رایحه تماما احساساتی میباشد، این اثر بعداز کم آب شدن و یا این که احیانا جذب شدن بو به پوست تن شم میگردد. در مرحله آخرین، از ترکیبات ثبت‌کننده به کارگیری میگردد و به همین ادله به آن نوت اساس (Base Note) گفته میشود.


نواخت نت ها در رایحه
در عطرهای کیفیت بالا، نواخت نوت‌ها قانونمند میباشد و هر نوت در طول مطلوب خویش نواخته میگردد و به تصحیح نواختی غیرخطی داراست. در عطرهای بی‌کیفیت علاوه بر به کارگیری از مواد تصنعی و مصنوعی نامرغوب، بو رایحه به شکلی تماماً یکنواخت پخش گردیده و نوت‌ها از فراز و فرود یکسان برخوردارند. پباده سازی نوت‌ها در تولید بو فعالیت مشقت بار، پیچیده و بسیار ظریفی میباشد که نیاز به فراگیری تخصصی و دراز مقطع داراست. مکتب دارای اعتبار عطرسازی ژیودان در سوییس از گزاره اماکنی میباشد که در آن به دانشجو یان این حرفه، هنر عطرسازی بطور رشته‌ای فراگیری داده میگردد.

عطرها را در مجموع می‌قدرت به دو تیم عمده تقسیم کرد. یکی از عطرهای مایع که طیف بسیار وسیعی از عطرها را به خویش اختصاص میدهد و دیگری عطرهای جامد که به طور‌های مختلفی وجود دارا هستند. از عمده عطرهای جامد می‌اقتدار به عود، مُشک وتردید جامد و عطرهای شیمیایی جامد اشاره نمود.

عطرها را با دقت به شیوه تولیدشان به دو مجموعه عمده و وسیع طبیعی و شیمیایی تقسیم میشوند:

عطرهای طبیعی
عطرهای طبیعی به عطرهایی گفته میشود که نتایج تغییر‌و تحول مواد به طور کاملً طبیعی میباشند. مثلا رایحه گل محمدی که به عبارتی گلاب خودمان میباشد یا این که بو گل یاس و دیگر عطرهایی که از تغلیظ عصاره گل‌های متعدد به دست می آیند. در کشور‌ایران عصاره رقیق گردیده رایحه گل محمدی (گلاب) را به طور خوراکی مصرف مینمایند. میگویند نبی اسلام (ص) از این رایحه به کارگیری می‌کرده، به همین عامل به گل محمدی به شهرت رسیده است.


بو چه چیزی است (فیض پژوهش ها فردی)
پژوهش ها اینجانب در فضای مجازی که بسیار برای خودم هم دیدنی بود نشان می‌اعطا کرد که یکی‌از طبیعی‌ترین و مرغوب‌ترین عطرهای طبیعی عالم، عطری میباشد بنام مشک خُبدن که از ناف آهوی چینی به اسم “آهوی خُبدن” بدست می آید. این آهو در دشت خُبدن در چین معاش میکند.

مُشک وتردید ماده خوشبویی میباشد که معمولاً از نافه فرآورده نر آهوی ختن گرفته می‌گردد. انبان‌ای در تحت شکم این آهو موجود هست که در آن ماده‌ای لزج و شکلاتی رنگ موجود است که در بهار آهو آن را در اثر خارش به سنگ میکشد. این ماده بعد کم آب گردیده و در اثر تماس با دور و اطراف حریم می‌ افتد. شایسته ترین دسته مُشک و تردید از آهوان چینییا تبتی میباشد. با این اکنون این مشک در نپال و روسیه هم تهیه و تنظیم می‌گردد. گفته می‌گردد برای تصاحب کردن مشک از نافه آهو، این حیوان را می کشند. به همین برهان امروزه از مشک شیمیایی در رایحه به کار گیری می گردد (برگرفته از ویکی‌پدیا).
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین عطر زنانه
تعیین رایحه مدام برگرفته از شخصیت درونی شخص میباشد. بو معرف شخصیت ، احساسات و عاطفه ها یک شخص میباشد. ما به راحتی با استشمام بو رایحه مستمر فردی می‌توانیم به شخصیت و بینش وی پی ببریم. صحیح مانند جامه‌هایتان، فیلم‌هایی که دوست دارید، و آهنگی که طولانی تر گوش می دهید، عطرتان نیز معرف چگونگی خلق و خوی شماست.

درین نوشته ی علمی می خواهیم به طور تخصصی به رفتارشناسی مردها و اخلاق و رفتار و رفتارشان در تعیین رایحه بپردازیم. احساسات مردان و شم بویایی‌شان رابطه تنگاتنگ و تأثیرگذاری به روی هم دارا‌هستند و به نوعی کامل کننده رفتاری هم محسوب میگردند. شم بویایی یک مرد او‌را مستقیما به سمت بخشی از مغز هدایت می‌نماید که با احساسات سروکار داراست، حتی می‌اقتدار بیان کرد گزینش بو میتواند احساسات مرد را برهنه نماید.

تعیین رایحه با تجارت معاش شما ارتباط تنگاتنگ داراست
ارتباط بی واسطه بویایی و احساسات باعث به‌این می شود تا بیان کنیم، که گزینش رایحه سوای دخالت یک قدمت معاش نسبتاً ناممکن میباشد. یک مرد عموماً عطری را برمی‌گزیند که با آن ریلکس میباشد، و این گزینش معمولاً بازتابی میباشد از تجربیات و مختصات شخصی وی.

قدری این مساله را بی آلایش‌خیس توضیح می دهیم خیلی معدود پیش می آید مردی رایحه دریایی تعیین نماید و از شناکردن بدش بیاید. ادله این فرمان بسیار بدیهی و پر‌نور میباشد، ما در هنگام گزینش رایحه دلخواه‌مان به عمق تجاربی میرویم که برایمان آشنا میباشد و مارا به خاطر جایی و یا این که احساساتی یگانه می‌اندازند.

ولی خیلی احتمال دارااست که این برهان گزینش بو برای ما بدیهی نباشد. یعنی احتمال آنکه دقیقاً ندانیم این بو ما‌را خاطر چه خاطره یا این که احساساتی می‌اندازد زیاد میباشد. زیرا بخشی از احساسات ما در بخش ناخودآگاه ذهن‌مان رخنه نموده است. با استشمام عطر‌ای یگانه و یا این که تجربه لحظه‌ای متعدد به طور غریضی در ما این خاطرات زنده می شوند. این خاطرات در قبلی‌های بدور چهره داده‌اند مثل تجربه بوی خوش و امن مامان و یا این که در اعماق علایق یگانه ما رخنه کرده‌اند مثل شم وحشی بیشه.

تعیین بو وسیله ای برای عرض‌اندام شخصیتی و غلو مختصات
درباره با اینکه تعیین رایحه می‌تواند ویژگی بارز یک مرد را نشان دهد نسبتاًً به اطمینان رسیدیم و درین لحظه شکی بر این حقیقیت نیست. با این حالا ممکن میباشد یک مرد از عطری استعمال نماید تا خصوصیتی که ندارد را رفلکس دهد.

در واقع بعضا مردان شاید بخواهند به خیال جبران کمبودی در شخصیت‌شان از بو خاصی به کارگیری نماید، مثل اینکه یک مرد از قصد بویی وحشیانه استعمال نماید تا کمبود مرد بودنش را جبران نماید. یا این که اینکه برای مثالً فلان فرد کار کشته از این رایحه به کار گیری مینماید پس اینجانب هم بایستی از این رایحه استفاه کنم ( ولو اینکه عاشق بو آن هم نشده‌ام) تا قوی به حیث آیم.

می بایست خیال و خاطر شمارا ریلکس کنیم که تعداد همچین اشخاصی از متاع مذکر بسیار نادر میباشد. مردان به صورت اعتقادوباور نکردنی‌ای برخلاف بانوان خودشان می باشند. شخصیت مردان برگرفته از عنصر غلیظ خود‌با‌وری و خودپسندی میباشد پس خاطر بانوان را تا حدی شل کنیم که می‌توانید به شخصیت شناسی از روش سیستم گزینش بو اعتماد فرمائید.


البته مدام استثنا موجود است، بعضا از مردان از تعیین رایحه گزینه عشق و علاقه خودشان شرمندگی می کشند بدین ترتیب عطری که تایید گردیده را گزینش می نمایند حتی در‌صورتی‌که از آن خوششان نیاید. خب واضح میباشد، اختلال کمبود خود‌با‌وری همگی جا نمود پیدا خواهد کرد حتی‌در مراحل تعیین بو دلخواه.

با این اکنون درصد اینگونه مردان به نسبت زنان بسیار کمتر میباشد و مردان عمدتاً ترجیح می دهند رایحه دلخواه خودشان را گزینش نمایند. با رایحه گزینه به کار گیری یک مرد می‌اقتدار به راحتی به مختصات شخصی وی پی پیروزی، زیرا بو در بیش تر مواقع به عبارتی چیزی میباشد که خودشان می‌باشند، و مثل طرز دست دادن و رویکرد رفتن به روح پیوند خورده میباشد.

  • ord me